Jeg greier det igjen!

For det første greier jeg å få myggstikk på beina som blir til blemmer som jeg måtte klemme vekk, det samme som jeg fikk hos mormor og morfar når vi var der i fjord. Ok, jeg skal slutte å syte! Men jeg greide også å komme fra et varmt land og bli forkjølet! Ok nå er det slutt på sytingen og klagingen, og da kan jeg heller fortelle litt om turen til Kroatia!

Det var en fin morning den 25.juni rundt klokken 04.31. Okay nå skal jeg være litt seriøs!

Jeg skulle egentlig stå opp klokken 04.00 for vi måtte kjøre til Sola rundt 05.00 for vi skulle møtes der 05.30, lite viste jeg hvor varmt det egentlig var i Kroatia. Så jeg tok på meg joggebukse og en topp og ser over om jeg har alt med meg. Når vi annkommer Kroatia 2 - 2 og en halv time senere var det over 25 grader.

Dag 1:

Vi sjekket inn og bar bagasjen vår inn i leiligheten vi hadde fått. Jeg bodde på GY20, leilighetene var ikke stor men heller ikke små, to rom 4 senger 1 bad, 1 tv og 1 kjøkken. Men vi var 5 så en måtte sove på sofaen, og det ble reiselederen vår.

Og siden jeg er så veldig flink til å bli syk så greide jeg å bli syk, men det gikk heldigvis over så da kunne jeg bade! Stranden var ikke en sand strand men en stein strand og det gjord ingenting selv om du fikk noen setin merker på beinene hvis du lå lenge på en side!

Dag 2:

Bratte bakker og trapper opp til der vi skulle spise for resten av uka. Og hvis jeg ikke husker feil så dro vi å badet etter på også. Jeg og en anne gikk opp til butikken og kjøpte noe chips og godteri. Og så var det informasjons møte senere på kvelden etter vi hadde spist middag og alle på vår gruppe utenom jeg og en til og reiselederen tok manikyr.(Og jeg tror vi spilte den dagen og! Og tror det var da der rundt 8 -7 tiden og det med jumpsuiten)

Dag 3:

Selv om du er på ferie slipper du ikke unna spilling så rundt åtte eller syv (om kvelden) tok vi en båt ut til Torgir der vi skulle spille og noen timer, vi fikk litt tid til shopping siden guiden ikke kom, så da kjøpte jeg med en blå og hvit stripet jumpsuit, etter vi kom hjem fra båtturen og noen minutter etter vi hadde lagt oss spydde jeg 2 ganger. Kjempe kjekt! -.- (Jeg er ikke helt sikkeer på alt det såm står der uten om at vi kjørte i en båt som vugget i over 2 timer og at jeg spøy! Tror det var da vi spilte med noen andre som også var nede i Kroatia)

Dag 4:

Dag fire var en Torsdag og da var vi på båten hele dagen. Først så badet vi fra båten! Også mens vi var på vei mot en strand fikk vi mat, vi hadde fått velge om vi ville ha fisk eller kylling, jeg valgte kylling men det var mangen som valgte fisk, jeg fikk smake litt av ein annen og fisken var veldig god! Og så badet vi på den stranden og jeg greide å kutte meg på beinen (SÅÅÅÅÅÅ flink jeg er til å skade meg selv!) også etter på dro vi hjem og rundt 7 tiden spiste vi middag. Det ble mye kortspill den uken...

Ganske sjevt bilde, flinke meg!

Dag 5:

SHOPPING DAG!!!!! Vi la igjen 50 Kuna som vi kunne bruke når vi kom hjem fra shopping sentere. Jeg kjøpte en (på en måte) dress jake og en topp, et smykke og noen øredobber! Og når kom hjem badet vi, igjen. Og så var det middag men bare noen timer etter på skulle vi ned og spise pizza (Som den gruppen jeg var på ikke hadde spist nokk pizza og nokk mat den dagen), men de ville at alle skulle være samlet den siste dagen før de eldste skulle slutte og noen andre og det var den siste dagen før hele gjengen var samlet. Og vi spilte for vi spiste pizza.

Dag 6, reise hjem dagen:

Opp og spise frokost og så raskt ned igjen, alle måtte være ute fra leilighetene før 10.00, og det var vi og så mått vi vente en stund før bussen som skulle kjøre oss til flyplassen kom, men flyet skulle ikke gå før 14.20 så da hadde vi litt tid til å gå i taxfreen og slappe av før flyet kom. Vi måtte mellomlande i Oslo og vente der i 4 timer for flyet skulle fly til Stavanger igjen. Og gjett hva vi gjorde imens vi ventet 'spiste pizza!' men denne gangen NORSK pizza! Ahhh så herligt! Det var det å spise sørlands chips og drikke TINE iste og! Og så dro vi litt i taxfreen og kjøpte mer godteri og så var det på flyet igjen. og så landet vi Stavanger.

Ja det er ganske vanskelig å huske alt når jeg skal skrive det ned...

Men imorgen kommer VG lista til Stavanger, og jeg og en venninne skal dra der, det er nede i Bjerksted så det er ikke så langt å gå fra meg. Tar nok med meg kameraet, hvis ikkr så har jeg hvertfall mobilen med, så blider skal det bli! Derfor har jeg holdt meg inne i dag for bli frisker og for å si det sånn det har hjulpet! Og på torsdag skal jeg til kongeparken med en veldig god venninne av meg og så har vi bare fredagen igjen før det er min bursdag!!!! ;) :) YAY!!!

Men nå ble dette innlegget veldig langt så nå skal jeg avslutte det! Hade!!

Én kommentar

K
-11.07.2012 kl:20:58

Hørres ud såm du he hatt d kjekt i Kroatia:)